Wiem co piję

Wody niskozmineralizowane zawierają najczęściej od ok. 200-500 mg/l rozpuszczonych składników mineralnych co sprawia, że są one odpowiednie i najbezpieczniejsze do codziennego zaspokajania pragnienia. Są idealne do stałego nawadniania organizmu, ponieważ można je pić w dużych ilościach a przy tym nie są źródłem kalorii i mogą być wykorzystywane jako element diety odchudzającej.

Ze względu na pierwotną czystość wody niskozmineralizowane są odpowiednie i bezpieczne dla kobiet w ciąży i matek karmiących, u których jak wiadomo zapotrzebowanie na płyny jest szczególnie wysokie, a stan higieniczny i pełne bezpieczeństwo w ich stosowaniu ma podstawowe znaczenie. Jej skład powoduje, że jest bezpieczna również dla dzieci. Można bez obaw przygotowywać na niej kaszki, przeciery lub zupy oraz mieszanki pokarmowe dla niemowląt. Wody niskozmineralizowane mogą być też stosowane do przygotowania posiłków w warunkach domowych czy np. biwakowych.

Wody niskozmineralizowane, takie jak Kropla Beskidu, charakteryzują się niewielką zawartością sodu, dlatego są szczególnie wskazane dla osób, które powinny ograniczać udział soli (chlorku sodu) w codziennej diecie. Wody takie oznakowane są jako „odpowiednie dla diety ubogiej w sód” i nie zawierają więcej niż 20 mg sodu w litrze.

Całkowitą objętość przyjmowanych płynów należy rozłożyć równomiernie na około 10 porcji spożywanych w ciągu całego dnia. Przynajmniej połowa tej ilości powinna być dostarczana w postaci płynów, w tym najlepiej niskomineralizowanej. Ilość dostarczanej z pożywieniem wody zależy od sposobu naszego odżywiania. Dobrze skomponowana dieta dostarcza około półtora litra wody. Dodatkowe półtora do dwóch litrów powinniśmy spożyć w postaci napojów. Jeśli jednak dokładnie przyjrzymy się naszej codziennej diecie, może się okazać, że nie należy ona do tych dobrze skomponowanych, a ilość wody jaką spożywamy jest znacznie niższa niż wymagana.